Něco málo o projektu
- Vznik tohoto projektu inicioval zájem o zvýšení motivace dětí k výuce anglického jazyka v mateřských školách a na 1. stupni základní školy
- Je určen pro pedagogy z mateřských a základních škol Středočeského kraje
- Projekt je podporován Evropským sociálním fondem a rozpočtem ČR
- Tento projekt byl podpořen prostřednictvím projektu s názvem „Výuka anglického jazyka hravou formou s registračním číslem projektu CZ.1.07/1.3.04/04.0035
Cíl projektu
Specializace projektu je orientována na tvorbu a vývoj didaktických nástrojů a k osvojení těchto metodických nástrojů pro výuku anglického jazyka zábavnou a hravou formou
Projekt podporuje vzdělávání pedagogů prostřednictvím e-learningu
Seznámí pedagogy se zdroji, ze kterých je možno při plánování lekcí čerpat a také si pedagogové sami vyzkouší, jak s těmito zdroji pracovat
Umožní konzultace s rodilými mluvčími
Evaluační studie
Evaluační studie projektu ke stažení
ZDE.
Galerie
1
2
E-learning
- slouží k rozšíření probíraných témat
- přístup do e-learningu bude do konce března
- umožní sestavování lekcí k probíraný tématům
- rozšiřující slovní zásobu
- básničky a písničky
- pracovní listy
- hry
- náměty (výtvarné, pracovní,…)
- MP3, programy k interaktivní tabuli
1. seminář
Téma: Představení, čísla
První skupina pedagogů z MŠ a ZŠ absolvovala seminář 20. října 2012, druhá skupina měla seminář 3. listopadu 2012
Obsah prvího kurzu:
- představení projektu (obsah, cíle, průběh, časový harmonogram, výstupy)
- rozdělení účastníků dle místa působení (MŠ x ZŠ) do skupin
- výuka ve skupinách
- seznámení se slovní zásobou a nejvíce využívanými frázemi
- prezentace daného tématu lektorem
- realizace aktivit, se kterými byli účastníci seznámeni v teoretické části výuky, z nichž většina z nich je zařazena také v e-learningové aplikaci
- probíhala praktická výuka na interaktivní tabuli
- pro 1. skupinu bylo připraveno rozšiřující téma: Halloween
- aktivity organizovné rodilým mluvčím
- účastníkům byla zaslána hesla na e-learning
2. seminář
Téma: Barvy, Počasí, Ovoce a zelenina (jídlo)
První skupina účaatníků absolvovala kurz 10. listopadu 2012 a druhá skupina 15. prosince 2012
- účastníci byli seznámeni s e-learningovou aplikací
- probíhalo zkoušení e-learningu v praxi - všichni účastníci měli k dispozici notebooky
- výuka ve skupinách
- seznámení se slovní zásobou a nejvíce využívanými frázemi
- prezentace daného tématu lektorem
- realizace aktivit, se kterými byli účastníci seznámeni v teoretické části výuky, z nichž většina z nich je zařazena také v e-learningové aplikaci
- probíhala praktická výuka na interaktivní tabuli
- využití projektoru ve výuce
- pro 1. skupinu bylo připraveno rozšiřující téma: Díkuvzdání, pro 2. skupinu bylo rozšiřující téma: Vánoce
- aktivity organizované rodilým mluvčím
- vyplnění dotazníků týkajících se spokojenosti s workshopem a jeho organizací a náplní
3. seminář
Téma: Lidské tělo, Oblečení, Emoce
První skupina absolvovala seminář 8. prosince 2012, druhá skupina 12. ledna 2013
- zadání e-learningového úkolu (editace lekce, lekce z dostupných materiálů)
- reflexe účastníků - ohlasy z využívání aktivit a nápadů ve vlastní pedagogické praxi
- výuka ve skupinách
- seznámení se slovní zásobou a nejvíce využívanými frázemi
- prezentace daného tématu lektorem
- realizace aktivit, se kterými byli účastníci seznámeni v teoretické části výuky, z nichž většina z nich je zařazena také v e-learningové aplikaci
- probíhala praktická výuka na interaktivní tabuli
- využití projektoru
- aktivity organizované rodilým mluvčím
- ve třetím semináři byli účastníci seznámeni s vhodnou literaturou v anglickém jazyce pro základní a mateřské školy dostupnou na českém trhu a také dováženou z UK (získali kontakt na distributory)
4. seminář
Téma: Zvířata, Doprava
První skupina absolvovala semínář 19. ledna 2013. druhá skupina 9. února 2013
- účastníci vyplnili dotazníky týkající se náplně a organizace workshopu a dotazník zjišťující spokojenost s e-learningem
- výuka ve skupinách
- seznámení se slovní zásobou a nejvíce využívanými frázemi
- prezentace daného tématu lektorem
- realizace aktivit, se kterými byli účastníci seznámeni v teoretické části výuky, z nichž většina z nich je zařazena také v e-learningové aplikaci
- probíhala praktická výuka na interaktivní tabuli
- využití projektoru
- aktivity organizované rodilým mluvčím
- byly konzultovány vlastní lekce účastníků, které si připravili v e-learningovíé aplikaci
- každý z účastníků předvedl vlastní aktivitu, která se osvědčila v jeho vlastní pedagogické praxi
- rozšiřující téma pro obě skupiny bylo: Valentýn
- na konci lekce byl účastníkům předán certifikát o splnění kurzu a byli jim předány pomůcky pro výuku